ClickCease

Kennisbank

Begrippenlijst

Wat is een strategiesessie?

Tijdens de eerste sessie, de strategiesessie, staat de vraag centraal ‘Wat wil de opdrachtgever?’ We bespreken de leidraad en de gunningscriteria met elkaar, en op basis daarvan kijken we welke aanpak het beste past in het Plan van Aanpak. Hieruit volgt een winstrategie.

Winstrategie

Op het moment dat wij samen met de klant (de marktpartij) de aanbesteding starten en het Plan van Aanpak gaan schrijven, stellen we de klant tijdens de strategiesessie een aantal vragen, zoals:

  • Wat is voor de opdrachtgever écht belangrijk?
  • Waar zijn wij goed in?
  • Wat kunnen we nog verbeteren?
  • Waar is de concurrent goed in?

 

In een (creatieve) brainstormsessie komen we tot de antwoorden. Met de antwoorden op deze vragen bepalen we uiteindelijk de winstrategie. Dit zijn de aspecten waar we extra licht op laten schijnen in het Plan van Aanpak, omdat we het gevoel hebben dat we daar de opdracht mee gegund krijgen. Deze strategie is gebaseerd op de grootste krachten van de marktpartij, die we voor een specifieke aanbesteding als troef inzetten.

Nieuwsbrief

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Krijg maandelijks updates over onze projecten en ons team.